söndag 8 september 2013

Bjärnbärskompott och lite annat


Färglada ingredienser ger färgglad mat :)
 

 

Hemgjort Ratatouille med grönsaker i krossade tomater, lite grädde, starka kryddor och bönmix.
Smaksatt korv är ocskå gott att ha i :) Det goda brödet är viktigt för att få upp såsen.




 
Glutenfria Plättar med hemma gjort björnbärssylt, mums!
 
2 ägg
2 msk havrekli
2 msk keso
lite salt
 
vispa ihop och låt stå tills pannan blir varm
Lite rapsolja i pannan och ta bort överflöd med ett papper.
Stek den grötliknande massan, vänd och klart!
 
Björnbären mosar jag bara med en gaffel, lite socker i och så är det klart!
 
Ha en fortsatt fin söndag!
 
kram kram Malin

7 kommentarer:

Mirre sa...

Ohhh smaskens allt ser ut =D

Madame Edith sa...

Härliga bilder!!

Kram Madame Edith

Mirre sa...

Ja blivit så här med, tappar inspo att besöka, sätter mig ibland och betar av er alla,

Ohh tack glad jag blir
kramar

Ninelin - we remember moments sa...

Det ser såå gott ut!
Hoppas du får en fin vecka.
Kramar N

Melody and M.E sa...

Mums... och vilka foton du bjuder på!
Björnbär är ju bara så gott, men i år har jag inte hittat så många!
Kram
M.E

majamyra | tired parents and happy kids lives here sa...

Jag dregglar nu...
Gud så gott!
Tack för recept, och vilken fin blid på de färdiga plättarna med sylten! SLURP

Husbilen Tuzzen sa...

Verkligen färgglatt.
En fröjd för både öga och gom.
Kram Helén