tisdag 21 januari 2014

Zzzz ... och fråga!



Oj oj vad trött jag är. Kan inte förstå, jag är enormt vintertrött. Tror jag skulle blivit björn istället
och gå i ide under vintern. Men, mina orkidéer är inte trötta. Fem stycken är på gång att blomma
och jag peppar mig nu i de vackra vita blommorna, som idag slagit ut. Kanske om jag ser mycket
på dem smittar lite energi av sig *ler* 

 
 







En lite fråga till er. Ibland då jag lägger upp bilder, så som de här, ser de inte likadana ut som
då jag redigerat dem färdigt. De här bilderna var jätteljusa efter redigeringen, men då jag lade
in dem här känns de grå. Samma dator... samma jag :) Det är inte första gången jag stött på det
här problemet, men förra gången valde jag att inte lägga ut bilden. Är det någon av er som upp-
lever att färgerna ibland... bara ibland är olika???
 
Nä, nu lägger jag mig i soffan... zzz :)
 
kram kram Malin





13 kommentarer:

Villa Ell sa...

Jag kan ju nada om fotografering... Men inte ser dom grå ut, alla dina bilder är ju så fina vilken färg de än har!!
Här är det också soffan, skönt!

Kram Sandra

Hannis sa...

Säkert samma problem som jag hade.
Blogger började redigera bilderna som jag la upp.
Jag hittade lösningen här:
http://mokkasin.blogspot.se/2013/09/det-ar-som-en-molnhimmel-som-aldrig-tar.html

Vackraste blomman som jag aldrig klarar av!
Kram Hannis

Karin sa...

Bilderna ser jättefina ut. Kanoch det inte vara så att datorn ibland gör lite som den vill, det gör i alla fall min :) Karin

HönaPöna sa...

häromdagen blev mina bilder gula, inte alls kul... men jag tycker dina bilder är kanon, fast det är tråkigt när det inte blir som man vill!

Malin - stjärnflocka sa...

Mina orkidéer börjar också blomma nu. Det är så hoppfyllt i mörkret. Glad också att det kommit lite snö som ljusar upp lite!
Ha en fin kväll!
Kram Malin

Flower of Fame sa...

Håller med att det inte alltid blir som man tycker. Mina utskrifter blir gulare än de jag har på webben. Blir inte heller klok på det hela. Fina bilder du bjuder på Ha en fin kväll Kram Pernilla

Queen of Kammebornia sa...

Så vackert!!! Och jag är också så himla trött!

The Place To Be sa...

Jag har varit med om det en gång på min blogg. Men dagen därpå blev det likadana som i Photoshop. Skumt! Jag har inte Blogger utan WordPress, så kanske Blogger gör något konstigt med bilderna?

Hur som tycker jag dina bilder alltid är jättefina!
Kram Malin

åse sa...

Sett genom min dator är bilderna inte grå, bara ljuvligt vackra och njutbara. ha en fortsatt fin onsdag . åse

majamyra | It´s all about the details sa...

Ja du har rätt de är lite grya i nyansen, inte jätteljusa alls som du säger. Hoppas det löser sig.
/Lisa

Maria O. sa...

Så irriterande! Kanske att de är en aning grå men de är jättefina ändå. Och du, om du hittar något bot mot vintertröttheten så får du gärna tipsa ;)
Kram Maria

CreandoPhoto sa...

Jag kan inte se att de är grå. Nu sitter jag på jobbets dator och den är ju väldigt blåljus i färgerna, men inte tycker jag att bilderna är grå iallafall. Får du någon ordning på det?

Och glasögonen? Jepp, nya. Barnen tycker de är förfärliga. Jag tycker jag är übercool i dem :D

Ninelin sa...

Ser fint ut!

Ser att orkidén här hemma börjar komma också.
Min andra favoritblomma ;-)

Ha en skön fredag.

Kram N