lördag 10 augusti 2013

FotoTips

 
Välkommen du underbara lördag! Idag är det jag som sitter vid skärmen, har en hel del saker som skall fixas med och förhoppningsvis kommer det leda till något "stort" imorgon *ler* Men mer om det sen. Nu till ett litet fototips till alla er som inte har några planer för denna dag. Gillar du romantiskt skimmer över bilderna? Ja, det gör jag, i alla fall ibland. Något som jag provade igår och som den HÄR fina fotografen tipsat om i sina kurser är att sätta en tunn tygbit över en del av linsen. Fäst med ett gummiband, vecka tyget lite och så är det bara att prova sig fram. Själv gick jag loss i trädgården :) Har du dessutom ett litet bländartal, si så där runt 2,8 så hjälper det ju till suddeffekten.
 
bländare f2,8     slutartid 1/80     iso 100

 
 
 
Lycka till och en fin lördag till er!
 
kram kram Malin
 
 
 
 
 
 
 


5 kommentarer:

mammaxtre sa...

Men så vackra bilder!

Ha en fin lördag.

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbara bilder!!! Och jag som hade tänkt lite annat idag ;)
Kram

Flower of Fame sa...

Så fina bilderna blev verkligen romantiska. Tack för tipset! Ha en fin lördag ! Kram Pernilla

kavallinskan sa...

Vackert och romantiskt!
kram viktoria

Jennie Bergius sa...

Tack för tipset, det blev underbara foton!