onsdag 2 oktober 2013

fotoutmaning - B


Andra dagen i Oktober och det är bokstaven B som står på tur. Be som i Blå!
 
 
Igår pratade jag om Tredjedelsregeln. Dela in bilden i nio rutor. Fyll tre eller sex rutor med huvudmotiv, då följer du den regeln. Ex mina blåklockor, uppe i ena hörnet. De är inte centrerade utan ligger mer i en av de nio rutorna. Ingen regel som måste följas, men genom att känna till en massa regler är det också lättare att bryta dem snyggt :)
 

 
 
 
Vill du också vara med i fotoutmaningen. Kolla in spelreglerna HÄR
 
Kolla in de här bloggarna: Bara Sara, Åse, Villa Ell, Edith och jag, Hönapöna, Dagar av lyckaKarin, Creando, Mitt så kallade liv, Sammelsuriumsbravader, For Life, Home2Tiny, Mamma med ambitioner. Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.  
 
 
Något annat som är blått tipsar den HÄR tjejen oss om. Också en jätteviktig sak att uppmärksamma! Missa inte det.
 
 Kram kram Malin

ps. ni kommer väl ihåg att kommentera mycket. 1kr för varje kommentar hela månaden och 2kr på fredagar. Pengarna skänker jag såklart Rosa Bandet Kampanjen!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



17 kommentarer:

hönapöna sa...

härliga bilder... och den där regeln gillar jag!

CreandoPhoto sa...

Älskar att bryta regler! Fin blåbild idag. Jag har också en bild idag, hör och häpna :)

millandante sa...

Bra initiativ!!!

Underbara bilder!

Rosa kram

Dagar av lycka sa...

Väldigt vackert B. Blått som är favoriten!

Ha en fin dag!

Kram Anna

Home2tiny sa...

Regler är till för att brytas o speciellt när det blir sådär vackert. Kramisar Tina

Marie sa...

Ohh vackra

Ninelin sa...

Upptäckte nyss. . . B.

Så mitt inlägg borde varit BAGGE ;-)

Kram N

Vackra bilder!

Sammelsurium sa...

Nämen oj, tack snälla för länken vidare till lilla mig.
Och tack för fototipsen alltid roligt att få.

åse sa...

Åh vilken vacker Blå tolkning. Kram

Maria O. sa...

Jättefina blå b-bilder :) Älskar bakgrunden mot de klara blå blommorna.
En b-bild finns hos mig också. Tror att du blir förvånad när du ser den ;)
Kram Maria

Karin sa...

Bra Blå Bild, Karin

Maria sa...

Hej! Fantastisk utmaning! Jag är med - en glad fotoamatör som suger åt sig alla dina tips som en svamp.

Villa Ell sa...

Blått är flott!
Kram Sandra

Jenny sa...

Superbra utmaning! Ska försöka att hänga på :)
Fina bilder!
Kram Jenny

Mamma med ambitioner sa...

Jättefina bilder. Ligger i sängen med enorm huvudvärk hoppas kunna vara med i morgon
Bamse kram

Melody and M.E sa...

Missat er utmaning, men superbra intiativ och hoppas den ger riktigt många kronor till Cancer fonden!
Fina foton du bjuder på som vanligt!
kram M.E

Afrodite sa...

Wow!! Skitsnygga bilder! :)