måndag 28 oktober 2013

fotoutmaningen - Ä


Ä som i Äkta ... koksalt *tihi*
 
När jag i några dagar funderat på bokstaven Ä har jag haft svårt för att få bort orden Ärlig ur mina tankar. Ärlighet är det jag uppskattar mest hos människor. Vi diskuterade det här hemma för några dagar sedan och en klok vän till mig sa så bra.
 
"Ärlighet är inte att berätta allt du tänker eller tycker, det är att vara sann i det du säger!"
 
 
 
 
Men ärlighet mina vänner är väldigt svårt att fotografera och eftersom jag igår provade något nytt ville jag såklart ha med detta. Resultatet känner ni ju igen... Malin med sina droppar *haha* japp, det är jag det! Man igår använde jag koksaltlösning istället för vatten . Det gör att vätskan blir lite mer seg och det är lättare att forma dropparna och framför allt... de stannar kvar!
 
recept:
1dl varmt vatten
1krm (fast jag tog till slut 1tsk :)
 
svalna!


Det är näst sista dagen för fotoutmaningen A-Ö och här har vi listan över de som är med:

Åse,
 Frida,
Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.


 
Min annars lediga dag går till jobbet, det är utvecklingsdag!
Ha en fin dag!
 
kram kram Malin
 
 




18 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ärlighet varar längst! Vackra bilder på droppar trots lite fusk. Kramen! Pia

Karin sa...

Ärligt talat, hur fina bilder kan du ta egentligen? Otroligt vad tjusigt. Ha en riktigt bra vecka Karin

Pia sa...

Vilka läckra bilder!! Ärlighet är viktigt och som du skriver svårt ibland. Så klokt sagt!
Hoppas du får en fin dag!
Kramen

Villa Frejas bokblogg sa...

Vilka kloka ord.
Kram.

Villa Ell sa...

Här hemma pratas det också om ärlighet!! Det är viktigt!!!
Klok vän du har!

Ha en fin måndag
Kram Sandra

Dagar av lycka sa...

Ärlighet är ju liksom grunden i alla förhållanden. Det är SÅ viktigt och SÅ värdefullt :)

Önskar dig en fin måndag! Kram Anna

åse sa...

Kloka ord ! Jag har sagt det förut men det tål att sägas igen, jag njuter så av dina vackra vattendropps bilder.

Ha en fortsatt fin ledig dag även om vädret ruskar.
Kram Åse

Ninelin sa...

Vilket bra uttryck! Ärlighet varar längst och är viktigt för oss alla. Att inte minst vara sann mot sig själv.

Kram N

Husbilen Tuzzen sa...

Å vilka läckra bilder - som vanligt!
Kloka ord bjuder du på också. Ärlighet det är bland det viktigaste i relationer, kärleks- som vänskapsrelationer.
Kram Helén

Anonym sa...

Så fint sagt av din vän.
Ska jag vara ärlig så är dina foton helt amazing!
Kram Pia

majamyra | tired parents and happy kids lives here sa...

Vacker bild! och fint sagt av din vän.
/Lisa

Anonym sa...

Är så sant så - Riktigt vackert foto <3

/Kram

HönaPöna sa...

underbart snyggt... och ärlighet, det är fina grejer det!

Flower of Fame sa...

Så fint med ärlighet. Häftiga foto. Det får jag prova med den blandningen. Ha en fin kväll Kram Pernilla

CONCEPT by JESSICA sa...

Fin bild!! Ärlighet är något jag uppskattar högt..
Kram

Maria O. sa...

Helt fantastiska droppbilder! Hur blir det med utställningen? Jag lovar att jag kommer :)
Fina tankar kring ärlighet. Ärlighet är något jag också verkligen uppskattar.
Kram Maria

Malin - Stjärnflocka sa...

Älskar din droppbilder!
De här var otroligt vackra :)
Kram Malin

Johanna | Tillvaron.se sa...

Snyggt! Min mamma brukar alltid säga att man ska vara sann som människa. Sann mot sig själv och andra. Jag tycker det låter så bra. Just att inte bara säga vad man tycker utan vara ärlig, på ett djupare sätt. På nåt sätt.