fredag 4 oktober 2013

fotoutmaning - D

 
Jag har alltid gillat drakar, men inte visste jag att jag skulle ha två drakar i mitt hem. Bearded Dragon heter de på engelska och på svenska säger vi såklart Skäggagam. Våra små "gullegrisar" (vet att många av er inte riktigt ser dem så *haha*) de fick för första gången spegla sig. Läskigt! De stod blick stilla och bara såg ner på sig själva *ler* Jättekul tycker jag :)
 
 
 

 
Att luta huvudet lite på sned gör det såklart lättare att titta om man har ögon på sidan :) Dagens andra D är alltså Dragon!
 
Fler D hittar du hos alla de här fina bloggarna:  
Åse,
 Frida,
 Lillamy,  
 
Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.
 
Och är du intresserad av att vara med i fotoutmaningen så går det jättebra att hoppa in när som helst. HÄR hittar du spelreglerna.
 
Ha det fint på fredagskvällen!
 
kram kram Malin
 
PS. Idag ger jag två kronor för era kommentarer, så kom igen nu!
 
 
 
 
 
 


13 kommentarer:

Home2tiny sa...

Hm kanske inte ett djur jag gullar med precis, men de blir väldigt magiska genom din lins. Kramisar Tina

Malin - Stjärnflocka sa...

Urläckra bilder!!! :)

Melody and M.E sa...

Superläckra bilder! Minns så väl den dagen då du visade dem för första gången! Inte precis det husdjur jag hade väntat mig skulle dyka upp på bilderna!
Nu är jag också med i fotoutmaningen!
Kram M.E

Maria O. sa...

De är ju för läckra era små "drakar" :) Och finfina droppbilder också! Hann tyvärr inte kommentera igår men idag är jag här igen!
Kram Maria

Karin sa...

Vilken "cooling" och så fina bilder, du är verkligen duktig med din kamera, Karin

Pia sa...

Vilken goding, och vilka skithäftiga bilder!! Kanske inte mitt val av husdjur, men de är fräcka ;)
Kramen
Pia

Flower of Fame sa...

Fräckt med drakar. Jag har också hoppat på er utmaning på D. Kram Pernilla

LillaMy sa...

Häftigt! Gillar den översta bilden med klorna i spegeln extra mycket. Riktigt snyggt! / Kram LillaMy!

Hemma på Sjuan sa...

Oj, häftiga husdjur! Inga gosedjur kanske men de blev väldigt fina på dina bilder! Kram Suss

Sallys hus sa...

hallå där!
huu läskiga tycker jag!
men ujujuj vilka bilder!!
jag bara gapar...
Vilket otroligt roligt och fint initiativ av er.
Jag vill också vara med på ett hörn..
Inte varje dag kanske men påfredagarna o skänka 2 kr till bröstcanserfonden vill jag minsan vara så jag kör igång nästa fredag.. missade ju idag tyvärr..
Ha en fin helg!
kram Katarina

Villa Ryttarängen sa...

Hmm inte mina favodjur men coolt inlägg. Alla har sin charm. Kraaam Pia

Bara Sara sa...

Charmknuttar:-) eller nåt! Ser att jag ska ta och uppdatera min länklista, kul att ha med alla som bokstavsbloggar! Kram Sara

majamyra | tired parents and happy kids lives here sa...

LOVE THEM! Blir såå sugen att skaffa en skäggis igen...Dem är så fina. Kul ide med spegeln.

Räknas kommentarer som kommer in i efterhand?

/Lisa