torsdag 3 oktober 2013

Fotoutmaning - C


Ett stort tack till alla er som vill vara med. Det är fantastiskt  roligt att så många tycker om utmaningen. Idag är det C? Hmm, vad kan man göra på c? Måste kika vad Sara klurat ut idag! Eftersom vi pratar väldigt mycket former på jobbet så kan jag bara komma att tänka på Cirkel :) Så det fick bli lite cirklar i vattnet. Det är såklart olja som flyter ovan på vatten och skapar ganska snygga cirklar.



Glasfärgad skål med vatten. I med lite olja och ibland får man röra om lite för att skapa bubblor :) Under har jag en rosa handduk. Jag blekte färgerna något för att det rosa skulle framträda lite tydligare. Det gjordes i Photoshop Elements som jag använder för bildfix.




För dig som inte hänger med på vad fotoutmaningen handlar om kan läsa Här!
 
Och vill du ser fler bokstavstolkningar så kika in på de här bloggarna:  Bara Sara, Åse, Villa Ell, Edith och jag, Hönapöna, Dagar av lyckaKarin, Creando, Mitt så kallade liv, Sammelsuriumsbravader, For Life, Home2Tiny, Mamma med ambitioner, Ananas, Popetotrora, Marlonzacco, Hem ljuva hemLjusa hem inrednings tankar, Frida, sigges hus, vilrummet,  Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.

Ni glömmer väl inte att för varje kommentar ni ger så ger jag en krona till cancerfondens Rosa Bandet kampanj.

kram kram Malin
 
 PS: Under oktober kan du SMS:a ROSA till 72988 så bidrar du med 50 kronor till Cancerfonden och får ett digitalt rosa band i mobilen.


11 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vackra cirklar du fotat. Kul grej att göra med kidsen. Kraaam Pia

Home2tiny sa...

Tänk att vatten o olja kan bli något så läckert. Kramisar Tina

Dagar av lycka sa...

Mycket härliga bilder. Superläckert!

Vad roligt att fler och fler hänger på utmaningen! Heja, heja!

Kram Anna

Pia sa...

Otroligt effektfullt!! Läckra bilder och i rosa blev det ju kanon :)
Ha en härlig dag!
Kram

Ananas sa...

Coola bilder!

Ninelin sa...

C borde rimligen stå för CANCER hos mig. Men jag vidrörde andra tunga saker i dag ;-)

Kram N

Mitt så kallade liv sa...

Bra tips, det där sista. Kanske ska passa på att blinga mobilen med ett digitalt rosa band. :-)

Borgmästaren sa...

Tack för kommentar hos mig så att jag hittade till ditt nya ställe. Fröken Foto är verkligen passande men du borde heta Drottning Foto för du "äger" som min dotter säger!

Karin sa...

Fina C-bilder, hos mig blev det lite glassigt idag :) Karin

Maria sa...

Superfina bilder! Min är intensiv fin men har i stället med
3 (! )C i samma bild :-)

HönaPöna sa...

snyggt... och rolig tolkning. Cirklar tänkte jag inte på :-)