måndag 21 oktober 2013

fotoutmaning -U


U som i Uppifrån
 
 
Benny Ottossons heta tips, med alltid lyckat resultat vid porträtt. Personen sitter på huk och ser upp mot dig med kameran. Först var jag lite skeptisk, fick inte alls det att fungera, men med lite träning är jag beredd att hålla med. Ansiktsdragen blir tydligare och om man har lite löst under hakan så försvinner detta. Inget som min dotter har problem med *ler* , men ändå blir ansiktdragen bättre även på henne tycker jag.





Här har vi listan över alla de som är med på fotoutmaningen A-Ö som pågår hela oktober.
 
Åse,
 Frida,
Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.
Och är du intresserad av att vara med i fotoutmaningen så går det jättebra att hoppa in när som helst. HÄR hittar du spelreglerna



 
Man skulle ju också kunna ta Underifrån, vilket sällan blir så bra tycker jag.
 
kram kram Malin

12 kommentarer:

Melody and M.E sa...

Med en så duktig fotograf och så söt modell kan det väl inte bli annat än bra, oavsett om det är uppifrån eller nerifrån!
kram M.E

Dagar av lycka sa...

Japp, den kör jag också med! Ett superbra tips! Söt modell också för den delen :)

Kram Anna

Sammelsurium sa...

Har också märkt att det blir bättre när man fotar uppifrån när man tar porträttbild
Leder. Din dotter klarar helt klart ett foto underifrån också

Villa Frejas bokblogg sa...

Två väldigt fina bilder! Kram.

Malin - Stjärnflocka sa...

Din dotter är finfin och otroligt söt uppifrån och underifrån och säkert från sidan också :)
Kram Malin

Villa Ell sa...

Tycker hon är söt på båda bilderna! men för oss "vuxna" har jag läst att man ska trycka tungan upp mot gomen och le så får man inte "hak-häng"

Kram Sandra

Flower of Fame sa...

Uppifrån var en fin ide på U. Söt är din dotter också. Vilket blir hur bra som helst. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Villa Ryttarängen sa...

Vilket litet bra fotoknep du delar med dig av. Sötaste modellen är fin på bägge bilderna. Kraaam Pia

Bara Sara sa...

Uppifrån! Bra idé ! Jag kom inte heller på just ett ord för U utan det blev ett ting:-)
Kram Sara

HönaPöna sa...

fina bilder... och definitivt hellre uppifrån än underifrån! :-)

Cathrine ab imo pectore sa...

Fina bilder både uppifrån och underifrån på din söta dotter!!!
Ha en fortsatt fin vecka!
kram

Pia sa...

Vilka härliga bilder på din fina dotter :) Alltid kul med nya tips!
Ha en härlig dag!
Kramen