lördag 26 oktober 2013

fotoutmaningen - Z


Z som i Zoom Objektiv

Jag har hela tiden fotograferat med fasta objektiv, men insåg för ett litet tag sedan att det var något jag saknade. Nu är jag mer än glad över mitt nyinköp... mitt fina zoom objektiv!




Den långa listan är över alla som är med! Jättekul!!!
 
Åse,
 Frida,
Alla kanske inte är med varje dag, men ibland.


Det är stort och tungt och bara sååå fint :) Ett 70-200, det var det som saknades!

Det är lördag och jag åker till Ikea med sonen. Hans rum behöver ett ansiktslyft och idag skall vi börja ta tag i det. Ha det gott!

kram kram Malin
 

13 kommentarer:

Anonym sa...

Zåå fint objektiv <3
/Kram

Johanna | Tillvaron.se sa...

Härligt att du är nöjd. Jag tror jag har ett sådant också. Jag vill dock ha ett fast objektiv istället.

Hoppas lördagen på IKEA blir bra. Det här blir nog första helgen på ett tag som vi inte åker dig :)

Ananas sa...

Min dator dog så har missat det mesta av fotoutmaningen, men superkul initiativ! :)

Och massor av fina bilder och nya bloggar har jag hittat!

HönaPöna sa...

jag inser det mer och mer... jag behöver fler objektiv, kan inte alls zooma så som jag vill!
Snygga bildet, och z är allt lite klurigt, men det löste ju du kanon!

Karin sa...

Klart att du som är fotograf ska ha en zoom idag, den zoom jag tänkte på var Karten Zoom :) Ha en fin helg och hoppas ni hittade mycket kul på IKEA, Karin

Pia sa...

Läckert!!! En korkad fråga, vad skiljer det från 70-300 mer än 300 givetvis ;) Är lite nyfiken på vad du har för objektiv och vad du använder de olika till.
Kramen

Melody and M.E sa...

Bra val av Z i en fotoutmaning!
Kram M.E

Maria O. sa...

Oj så lika vi tänkte idag :) Härligt att du är så nöjd med ditt objektiv.
Kram Maria

Flower of Fame sa...

Så klart du ska ha zoom objektiv på.Z. Fin tanke. Ha en fin kväll Kram Pernilla

CreandoPhoto sa...

Så det blev ett 70-200 till slut. Härligt! Vilken bländare blev det?

Hoppas ni hade en findag på IKEA. Eller förresten, det har man alltid på IKEA ju :D

Jenny sa...

Åh, jag skulle verkligen vilja ha en bra kamera och kunna fota så fint som du gör! Jag testar lite med min mobilkamera, men det är inte samma sak ju, försöker fixa till en del bilder med Picasa så det blir lite bättre, roligt är det i alla fall!
Hoppas det gick bra på IKEA, kul med sånt fix!
Kram Jenny

Cathrine ab imo pectore sa...

Zoom är ju perfekt till en bra kamara!! Kommer bli många bra zoomningar nu kan jag tänka!:-)Ha en fin söndag! Kram

svart vitt och rött sa...

Kul med nytt objektiv! Jag skulle också behöva ett sådant :-) Ha en go kväll!