torsdag 31 oktober 2013

Titta nära på hösten


 
Höstfärger... jag gillar det!








Men idag har det varit helt grått ute och just därför ville jag få inte lite färg här på bloggen.
Här är droppar från min trädgård. Med 2,8 i bländare kan man få allt annat suddigt, medan
bara mitten är klar. Visst ser det lite fejkat ut, men sånt pysslar inte jag med :) Allt handlar
om avståndet till bakgrunden och bländartal. Bra kamera och ett macro objektiv hjälper såklart
till, men lär man sig inställningarna så har man vunnit mycket. Nu längtar jag efter snö ... ja,
jag vet, kanske lite tidigt med snö nu. Jag tycker bara att snö är väldigt mycket roligare än det
väder vi brukar ha i November. Grå är liksom inte min färg :) Nu vill jag fota snökristaller!
 
 
kram kram Malin

4 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Jag gillar också fota nära. Blir så häftiga bilder. Så fina dina blev. Visst behöver vi lite färg nu. Ha en fin kväll Kram Pernilla

Maria O. sa...

Så fina bilder! Du är grym med ditt macroobjektiv! Men snö? Nej kan vi inte vänta lite till med det? ;)
Kram Maria

Malin - Stjärnflocka sa...

Underbart!!!
Ja, snökristaller... nu längtar jag också. och innan dess måste jag skaffe ett sånt där filter som gör att man kommer närmare :)
Kram

le petit jardin sa...

Du kan verkligen fånga dropparna i så sköna bilder! Underbart härligt en sådan här grå regnig och trist höstdag

kram kajsa